torstai 12. huhtikuuta 2012

Zürich, päivä III

Aamu alkoi seitsemän paikkeilla, jotta ehti rauhassa pistää itsensä ihmisen näköiseksi ja käydä aamupalalla. Ennen yhdeksää olimme jälleen kerran rautatieasemalla ja tourist informationissa. Ostimme liput opastettuun bussimatkaan Rheinfall-vesiputoukselle Schaffhauseniin. Omin neuvoin matkaten olisimme säästäneet noin kympin, mutta näin säästimme aikaa ja hermoja.

Turistibussi lähti Limat-joen varrelta klo 9.15. Ajelimme lentokentän ja pikkukaupungin kautta noin tunnin verran päämääräämme.

Rheinfallilla meillä oli aikaa pyöriä vajaa tunti. Otimme Erkan ja Turon kanssa pikkuveneen keskellä vesiputouksia sijaitsevalle isolle kivimuodostelmalle, johon rakennettuja jyrkkiä rappuja pitkin pitkin pääsee tarkastelemaan putouksia niiden yläpuolelta ja keskeltä.

Päämääränä kiemurtelevat, liukkaat, jyrkät portaat.

Neljä erilaista paattia kuljetti ihmisiä neljää erilaista reittiä. Meidän oli lyhykäisin parin minuutin matka rannasta kivimuodostelmalle.

Paluumatkan kuljimme nopeampaa reittiä, ajoimme muutaman kilometrin Saksankin puolella. Kolmen tunnin jälkeen olimme takaisin lähtökuopissa. Tästä heti kohti seuraavaa kohdetta eli vieressä sijaitsevaa Kansallismuseota, jonne pääsimme Zürich cardeilla ilmaiseksi. Kuvat ovat kännykkälaatuisia, koska sisällä ei saanut ottaa kuvia.

Tähän väliin kävimme Davidiltä Drinks of the worldistä kysymässä mistä löytäisimme ruokapaikan, josta minä saisin pastaa, Erkka pizzaa ja Eetu ja Turo kebua.. Tällainen löytyi parin sporapysäkin päästä. Energiavarastot ja massut täynnä lähdimme viimeiselle kohteelle; Zürich-järveä kiertävälle 1,5 tunnin risteilylle. Viimein nähtiin Alpitkin, vaikkakin pikkuisina kaukaisuudessa.

Highfive / bitchslapping an eagle

Suunnitellusti hotellille ottamaan parin tunnin päikkärit, jotta jaksaisimme vetäistä all-nighterin. Herättyäni pakkasin ja neiteilin. Mikkoset tulivat kylään ja aloimme sivistyneesti juomaan. Oltiin kavereihin yhteydessä, pelattiin korttia ja katseltiin MTV:n laatuohjelmia. Kymmeneltä Turo ja Erkka kävivät rautatieasemalta hakemassa Davidin seuraksemme.

Puolen yön aikaan lähdimme yöelämään. Ensin baariin X, jossa olivat Betty, Elias ja Charles. Baari oli kohta puoliin menossa kiinni, joten yksien jälkeen lähdimme hakemaan rautatieasemalta Davidin kaveria Andria ja kohti seuraavaa baaria. Eipä me tuossa toisessakaan baarissa kauaa oltu, kun veto alkoi loppua, eikä uskaltanut paljoa juoda ennen kentälle lähtöä.

Olisikohan kello kahta näyttänyt ollessamme takaisin hotellilla. Vaihdoin vaatteeni ja pakkasin loputkin kamani ja muutimme Mikkosten maailmaan vielä hetkeksi. Nukahdin tunniksi-pariksi ja sitten lähdettiinkin kotimatkalle. Otimme aamun ensimmäisen eli viiden junan rautatieasemalta lentokentälle. Silmäluomet koittivat joka heti painua väkisin kiinni. Klo 7.25 lähti lentomme Dusseldorfiin, jossa vaihdoimme Helsingin koneeseen. Vaihtoaikataulu oli niin tiukka, että bussi vei meidät suoraan koneesta koneeseen. Viimein 12.25 pääsivät matkalaiset Suomen kamaralle. Kummitätini oli meitä hakemassa. Heitimme Mikkoset Suutarilaan ja sitten kotiin. Loppupäivä tuntui todella tylsältä, kun ei koko ajan ollut tehtävää ja nähtävää ja liikkeessä. Jalat kiittivät paikallaanoloa. Pohkeita ja sääriä sattui käveleminen ja kantapää oli auki. All worth it!

Kokonaisuudessaan ihan todella jees reissu! Kaikki nähtiin, mitkä pitikin, kaikki tykkäs, oli mukavata, ehdittiin juhlia ja nähdä kavereita , tultiin hyvin keskenämme toimeen vaikka toisten naamaa pitkin koko ajan katsoa, mutta kyllä mä aattelinkin, että kaikki menee noin ihanien ihmisten kanssa hyvin. Me likes!

1. "Bitchslapping an eagle" :D Repesin!

Tosi mukavalta vaikuttaa reissu olleen! Kiinostuin matkailusta euroopassa näiden sun postauksien jälkeen, pitääpä ruveta pläräämään matkaoppaita :)

1. Kiva kuulla. :) Kaupunkilomat on ehdottomasti mun lemppareita, paljon tekemistä ja näkemistä! Tuntuisi rahat ja aika menevän hukkaan jos vain makaisin viikon auringossa paikassa X.

2. Juu ei, munkaan aivot ei kestäisi rantalomaa :D Ehkä yhden aamupäivän voi maata rannalla, mutta muuten on kyllä pakko tehdä jotain järkevää :) Näistä kuvista päätellen oli hieno kaupunkiloma!

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)