sunnuntai 2. marraskuuta 2014

They weren't kidding when they called me a witch

Mun piti jo viime vuonna leikkiä halloweeninä Ursulaa, mutta Etsy-tilaukseni tuli yhden arkipäivän myöhässä. Mutta se osoittaittautuikin ihan hyväksi jutuksi, koska tänä vuonna mulla oli käytössä kesällä meikkaaja-maskeeraajaksi valmistuneen kaverin taidot. Perjantaina menin siis Mari-liisin meikattavaksi. Se ei antanut mun katsoa kesken meikkauksen peiliin ja noin kahden tunnin maskeerauksen jälkeen olin valmis. Näytin kammottavalta! Eeexcellent! Vielä peruukki päähän ja olin muuttunut tunnistamattomaksi.



Moneskohan vuosi tää oli Rosin perinteeksi muodostuneilla halloween-juhlilla... Yksiö täynnä kavereita kostyymeissä. Emäntä itse oli nuori Sauron, sen lisäksi löytyi muun muassa noita, merimies (-tyttö), merirosvo, Lars Ulrich, the Doctor, Rocky ja Lumikki. Oltin meikkaajani kanssa molemmat Disney-pahiksia, Mari-liis oli Hades. Mutta paras kaikista oli kuitenkin tuo minun höpönassuni: Arwen! Eetu oli vielä pari päivää ennen juhlia miettinyt, että minkä asun hän keksii. Tässä muutenkin muuttoa varten pakatessani levitin esiin kaikki vanhat halloween-tavarani ja hän valitsi Arwen-asun; mekko ja tiara. Olin Eetulta saanut kolme vuotta takaperin synttärilahjaksi Evenstar-korun, jota hän myös lainasi ja edellisiltana ajoi partansa pois ja minä sheivasin vähän Eetun rintaa, ettei ihan törkeältä näyttäisi. Tissitkin sille tehtiin. Hiukset olivat jo valmiiksi pitkät ja ruskeat. Jumankauta ku näytti sievältä! Illan nätein tyttö.




Tästä mun Ursula-maskista... Melkein kukaan ei tunnistanut mua sen takaa! Ei edes mut 12-vuotiaasta saakka tuntenut kaveri. Yksi sanoi alkaneensa vasta mun äänen kuullessani paikallistamaan mua. Hahmo ilmeisesti kyllä tunnistettiin, mutta muita ehdotuksia olivat Hannele Lauri ja Farscapen Gigi.

Klo 22-23 eli hiljaisuuden aikaan oli tarkoitus jakautua kahtia: osa lähti baariin ja toinen osa jäi Rosille katsomaan teemaan sopivia leffoja. Minä lähdin tässä vaiheessa kotiin, koska lääkkeistä huolimatta allergiaoireet alkoivat tulla läpi (damn you fluffy cat!) ja tahdoin päästä asustani eroon: peruukki kutitti ja ei voinut koskea kasvoihin, vaikka kuinka olisi jotain kohtaa halunnut rapsutella. Kotona sain useampaan kertaan pestä meikkejä pois, ei meinannut millään lähteä.

Toiset naamiaiset olisivat ensi viikon lauantaina. Sinne menen riippuen siitä missä mallissa muutto on. Ajattelin kuitenkin mennä sieltä mistä aita on matalin ja tuumin jatkavani Pieni merenneito-linjaa sielläkin. Ensi viikolla ei paljoa kerkeä tekemään uusia postauksia; keskiviikkona on muuttopäivä ja loppuviikon omistan loppusiivoukselle ja muuttolaatikoiden purkamiselle.


I was supposed to be Ursula last halloween, but the jewellery I ordered from Etsy was one day late. But in the end that was a good thing: my friend graduated as a make up artist this summer and I had her skills to use this year. She was also a Disney villain: Hades. Anyway. I was made unrecognizable; even my oldest friends didn't recognize me under the make up. Success! I still think that my boyfriend had the best costume: he borrowed my Arven outfit (and Evenstar necklace), shaved his beard and of course we also created boobs for him. Perfect! At he halloween party there where also the Doctor, male Snow White, Lars Ulrich, young Sauron and Rocky amongst other creatures.

12 kommenttia:

  1. Noi maskeeraukset on ihan uskomattoman hienoja :) Oispa itelläkin mahdollisuus ees joskus käyttää oikeeta maskeeraajaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö! On se Mari-liis kätevä! ^^ Aion vastasuudessakin palkata jos tarvitsen tällaista kauneusmeikkiä. :P

      Poista
  2. Hannele Lauri :''''D
    Onnistunut ja tunnistettava meikki miun mielestäni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä on kyllä vähän samaa näköä. :')

      Poista
  3. Amazing blog and style <3 Now u have a new follower :)

    VastaaPoista
  4. Katoin, että onpa sievä tyttö tuo Arwenia esittävä...kunnes näin pienet viiksenalut. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti olisi saanut lukemattomia iskuyrityksiä, jos olisi jatkanut baariin tuo yllänsä. Kuten eräs kaveri kommentoi fb:ssä: "wow, such trap". :'D

      Poista
  5. Aivan uskomattoman hieno asu! Maski on just nappiin. en olis kyllä sinua sen takaa tunnistanut :D Ja oih, Arwen, niin nättinä, niin nättinä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Olin tyytyväinen tän halloweenin asuihin! Vähäsen tosin olin mustis, kun Arwenilla oli niin paljon vientiä, huhhuh. :')

      Poista
  6. Onnistunut meikki/asu ja Arwenkin oli oikein sievä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. ^^ Näytin myöhemmin kuvat vanhemmillekin, nekin tykkäs. :')

      Poista

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)